dimecres, 25 de maig del 2011

Vall de Lord: Circular Sant Llorenç- el Jou - Sant Llorenç

Iniciarem la ruta des de Sant Llorenç i ens dirigim per la carretera de la coma fins al trencant de la Pedra (930m). Aquest tros de carretera també el podem fer per corriol seguint el camí de l'aigua que ens porta fins a la font de la Puda.

Iniciem la pujada direcció al poble de la Pedra i un cop arribem en vistes al castell trobarem un trencant a ma esquerra (1006m), que seguirem tot enfilant-nos en direcció a les valls de la Pedra (zona molt recomanable que citarem mes endavant). Passarem pel costat d'una masia (ca l'Argelaguer 1160m) i seguirem la pista en pla ja i uns metres mes endavant a ma dreta ens trobarem el trencant del jou. Es una pista que es veu bruta i estreta, i està senyalitzada. Seguirem aquesta pista fins arribar a la zona dels prats del Jou i coll del Jou (1200m).

A partir d'aquí ja iniciarem el descens fins arribar a Sant Llorenç. Jo segueixo la pista que ens porta fins a casa Vella (987m); es una pista en desús per la que farem un descens bastant tècnic i llarg a on en alguns trams tenim la opció de desviar-nos per corriols. Des de la zona de casa Vella o sant Lleïr, veurem que ens queda a ma dreta un trencant també senyalitzat (GR1) que seguirem per acabar el descens fins al Molí del Monegal (823m) on travessarem el riu per una palanca i seguirem la pista a ma esquerra fins a sortir a la carretera general.Aquest tram de descens també es bastant tècnic, i trobarem una zona amb uns petits aiguamolls on ens tocara enfangar-nos.