divendres, 23 de març del 2012

Vall de lord: Port del Comte cara sud-Pedro

Sortida per aprofitar la única però generosa nevada de la temporada i fer una bona ruta pujant per la cara sud del Port del Comte, punt on nomes es pot pujar contades vegades després d'una bona nevada. Sortim del Refugi del Bages i pujarem per la carretera vella del port del comte fins a la font de la rata . Aquí seguim la pista dels parapents (pista que porta a la zona de vol dels parapents),  que ens porta fins a uns planells a la zona dels Orriets.
Aquí s'acaba la pista i pugem seguint la pala en direcció a un coll per on podem superar el pas i assolir el Cap d'Ordíets (2117m) i sortir ja en vistes al Querol, en aquest ultim tram, comencem a tenir problemes amb la neu que ja esta transformant i a un dels companys se li enganxa a les pells de foca dificultant molt la progressió. Utilitzem un remei casolà i apliquem crema solar sobre la pell de foca i així aconseguim que no s'enganxi la neu.Seguim la ruta baixant uns metres la pista Rasa Coma fins a empalmar amb la rasa Coma de Marrans, on tornem a col·locar les pells i comencem a pujar en direcció al prat de Bacies. En aquest punt soc jo el que tinc problemes amb les pells de foca, i com que hem acabat la crema i ja no sens acut cap mes remei casolà, he d'abandonar el grup i tornar cap al cotxe. Els companys acaben de creuar el prat i pugen a fer cim al Pedró pujant per la pala de les Pedrusques. Jo des del Portell de la Devesa retorno cap a la zona de pistes D'esquí i surto a la zona del retorn de la bòfia, faig una baixadeta i reprenc el camí de tornada cap el refugi per pistes.